Monday, October 3, 2011

Forbereder første solotur

Sola har gått ned og enda en dag er over her i Daytona.. Timene går litt sent når man er på skolen, men dagene går usannsynlig fort! Har snart vært her en måned.. Dette var definitivt riktig valg, det har jeg funnet ut.. Hadde vært litt kjipt å gå gjennom denne prosessen for så å finne ut av at flyging ikke var noe for meg..
 Idag har det vært ground school, oral og flight.. Og lesing.. Til min store overraskelse.. Flighten idag gikk igrunn ganske bra.. Rutinene begynner å sitte for landinger, noe som er kjekt å ha på plass da jeg kanskje har min første solotime til lørdag.. Da skal jeg, som navnet tilsier, være helt alene i flyet for første gang.. Må bare ha en liten finpuss og hardtrening på radiokommunikasjonen.. Men, det skal gå lett.. Så denne uka kommer til å handle mest om å forberede seg til soloflyginga.. Det blir stort..

Ellers.. Nettbank her.. Opprettet konto i Bank of America for noen uker tilbake.. Og de pratet veldig varmt om nettbank.. Damen som jobbet i banken begynte å forklare meg hva nettbank gikk ut på og hvor fantastisk enkelt det var.. Jeg tenker meg litt om, ser på henne med et litt spørrende uttrykk og sier; Jeg har brukt nettbank i Norge siden jeg var 16 år, så jeg vet hva det går ut på.. Hun ble kjempe overrasket og synes dette var kjempe gøy å høre.. Men, Amerikanerne ligger tydeligvis litt bak oss på nettbank.. Nettbank her, betyr ikke overføringer fra en konto til en annen konto, utenom flytting av penger på egne kontier. Her betyr det at man går inn på nettbanken, skriver inn beløp osv, men istedenfor å "overføre" penger, bestiller man en sjekk.. Som banken sender til de man skal betale til.. Avansert.. Jeg er imponert!

Nok plapring.. Ikke så veldig mye spennende som har skjedd idag egentlig..

Takk og adjø!

No comments:

Post a Comment