Thursday, October 6, 2011

Rettsak og greier

Dagene er stort sett like.. Det har blitt lite flyging denne uka, men mye teori.. Skal ha en flight til lørdag også ser det ut som det blir solo på mandag morgen.. Ca rundt kl grisetidlig.. Det er da det er "best" vær.. Hvertfall flyvær.. Hadde en ny ground school eksamen på tirsdag.. Og strøyk med glans.. Var ikke alene om dette heldigvis.. Var vel kanskje rundt halve klassen som strøk.. Men den kan tas igjen, og idag (torsdag) stod jeg.. Så det er det ingen sure miner..

På tirsdag var jeg med en fra skolen i court house.. Det var to timers kjøretur mot sør og grunnlaget var 102 mph i 70 mph sonen.. Så ikke noe alvorlig.. Boten ble på 250$ pluss omkostninger på 83$ eller noe.. Også kunne han kjøre hjem igjen.. Og jeg har fått vært i en Amerikansk rettsal.. Ble litt skuffa når jeg kom inn og så at dommeren ikke hadde stort hvitt hår med store krøller.. Det var bare en helt vanlig mann med en svart "kjole" på seg.. Skuffenebasert! Kort oppsummert; Vi kom til court houset, venta og venta, han gikk opp til dommeren i 3 minutter også var det ferdig.. Ventetid: 2,5 time.. FINT! Etter "rettsaken" svingte vi innom en Ihop sjappe for å få i oss noe mat.. Her opplevde jeg noe nytt.. Når vi begynte å nærme oss bunnen av tallerkenen, var det et eldre ektepar noen benker unna oss som begynte å "krangle", og damen fikk det plutselig for seg at mannen var ute etter å drepe ho og mente vi måtte ringe 911.. Det viste seg at disse var stamgjester her og var innom nesten hver dag.. Damen hadde alzheimer og plutselig fikk noen rare innfall.. Den mannen fikk gjennomgå stakkars.. Men så fort de fikk maten var alt bra.. Kanskje ho bare hadde lavt blodsukker?

Enkelte ting forandrer seg aldri.. Så når man finner noe man ABSOLUTT ikke trenger, hva gjør man da? Jo, da løper man å kjøper..
Ukas dings: 
Kjempe nyttig og jeg føler jeg har gjort et skikkelig røverkjøp..


Takker til alle som tar seg tid til å lese bloggen så langt =).. Stort sett derfor jeg fortsetter, selv om det går litt tid mellom hver gang..


På tide å finne frem senga og senke kroppen forsiktig nedpå litt..

Til alle, hvertfall de som leser, ha en strålende dag!

I'm out!

No comments:

Post a Comment