Monday, October 24, 2011

24 oktober, 2011.. En ny merkedag..

Har ikke vært kjempe mye aktivitet her i det siste gitt.. Men nå har det til gjengjeld ikke skjedd så ALTFOR mye.. Daytona er ikke den plassen i verden det skjer mest hver dag..

En kort oppsummering av dagene som har gått.. Ground school er ferdig.. Stage 3 written exam og End of course exam er unnagjort.. FAA written test igjen, så er de skriftlige prøvene ferdig på Private Pilot..

Jeg var i West Palm Beach å dykka sist helg, lørdag 15 okt, og det var en opplevelse! Det var som å dykke i et akvarium! Dykkecomputeren viste litt over 20 meter, og så fort jeg tok hoder under vann så jeg bunden vel 20 meter under meg! Helt fantastisk! Det var små fisk, store fisk, ensfargede små fisk, ensfargede store fisk, fargerike små fisk, fargerike store fisk, lange ål, korte ål, skilpadder, hummer, koraller OG vrak.. Hadde med lommelykt for å få litt bedre farger, men det var strengt tatt ikke nødvendig for sikten var så kanonbra og vannet var så klart! Det ble to helt vidunderlige dykk! Oppe i båten var ikke stemningen like god.. Det var ganske kraftig sjø.. Ikke alle tok dette like bra og vel halvparten lå over rekka å spydde.. Kjipt for de.. Sjøvant som man er, gikk det helt fint for min del.. Ikke like gøy for de som var dårlige over rekka når jeg lo fordi det var en stor bølge som kom.. Pytt pytt.. En vellykka dykketur!

Har ikke vært veldig mye flyging på meg i det siste.. Skulle egentlig flydd solo på lørdag 22 okt, men da hadde jeg noen helt ræva landinger så da utsatte vi det til idag, mandag 24 oktober.. Vi letta fra Daytona og satte kursen mot New Smyrna, men der var for mange fly så da dro vi til Ormond.. Første landingen gikk over all forventning.. Andre landingen var knall.. Og etter tredje landing, sa instruktøren min at nå var det på tide å fly alene.. Jeg var overraskende rolig der jeg satt alene i flyet.. Jeg hadde hatt tre knakende gode landinger, så det var egentlig ingenting som var skummelt.. Alt gikk helt smertefritt!! Og jeg har fått min første vinge!
Solovinga:
Denne dagen kommer til å bli husket for alltid i min flykarriere! Fantastisk gøy! Uten tvil..

Ellers har det ikke skjedd så forferdelig mye egentlig.. Sist ukes høydepunk var mating av slangen min.. Det fikk jeg selvfølgelig filmet, så her;
Musikken og redigeringen er så som så da jeg gjorde det på telefonen.. Sånn at det er sagt..


I'm out.. And until next time.. Take care..

Tuddelu

No comments:

Post a Comment