Wednesday, September 21, 2011

Dagene FLYR!

Jeg er nå oppe i to flytimer totalt.. Skulle hatt en flight idag, men pga været ble den kansellert.. Begynner endelig å forstå det som står i boka nå da.. Og forkortelsene.. GUD det er mange forkortelser.. Det er forkortelse av forkortelser.. Det er koder.. Tall.. Formler.. Regler.. Begrensninger.. Det er ikke tvil om at en pilot har mye å tenke på når han setter seg i cockpiten..

På ground school går vi gjennom kapittel for kapittel, med instruktøren går vi gjennom kapittel for kapittel og gjett hva.. Når vi er ute å fly går vi gjennom kapittel for kapittel.. Det sitter til slutt.. Instruktøren min er forresten fra Norge.. Det har sine "fordeler og ulemper".. Man er da her for å lære seg språket også.. Stort sett all undervisning foregår på engelsk da, men det er veldig greit å ha muligheten til å spør på norsk NÅR det er noe man lurer på.. For det er det.. Stort sett hele tiden..

Litt mer om USA.. Det er et herlig land!! Uten tvil.. Veiene her er elskbare da.. Det er minimum 4-felts vei nesten uansett hvor man kjører.. Noe jeg ikke helt klarer å skjønne helt, er reklamene langs veien.. For de reklamerer for de mest utenkelige tingene langs veien.. Skulle jeg satt opp reklame langs veien, ville jeg kanskje, bare kanskje, hivd opp reklame for et verksted.. Bilbutikk..
Men istedenfor: 
 Vasektomi? 

De har ikke rundkjøringer her, men de har til gjengjeld lyskryss over alt.. OVER ALT! Lyskryss er, sett bort ifra skolen, det stedet man bruker mest tid.. For når det først har blitt rødt lys, er det rødt lys leeeeeeeeeenge.. Positive og negative sider med alt.. Matbutikkene her er enten altfor store eller altfor små.. De altfor store har alt og de altfor små har masse.. Men kun masse av en ting.. Skulle for eksempel kjøpe vaskemiddel her en dag på nærmeste butikk.. Som er en av det lille slaget.. De hadde sikkert 30-40 forskjellige typer vaskemiddel og jeg endte med å kjøpe KLOR!! De har ikke vaskepulver, for det er tydeligvis HELT ubrukelig.. Her skal det komme i rennende form.. Hvertfall, klor var ikke det jeg var på utkikk etter, men etter å ha stått som et eneste stort spørsmålstegn i nærmere 15 minutter, røska jeg med meg den største flaska jeg så.. En effektiv måte hvis man vil kvitte seg med noen klær da..

Vel, på tide å få i seg noe kveldsmat..

I'm outta here!

Hejdå

2 comments:

  1. HAHAHAHAHA.. godt du underholder oss.. ser for meg du og utvalget av vaske.... ehh klor

    ReplyDelete
  2. Det er godt å høre ;-). Jeg tok akkurat livet av noen klær, så godt jeg kan forlenge livet til noen andre ;-). Det stod "Clorox" på flaska, men den var jo såklart snudd innover og jeg så bare "color" på baksiden, så da tenkte jeg bare; Go!

    ReplyDelete