Wednesday, September 28, 2011

Ser man det!

Idag var første ground school prøve.. 50 spørsmål og man må ha minimum 40 for å bestå.. Jeg fikk altså 34 av 50.. Instruksjonene var igrunn enkle.. Les spørsmålene nøye og kikk godt på svarene.. Marius skulle ut å fly kl 18 og raste gjennom spørsmålene og det gikk jo som det gikk.. Klarte også å hoppe over et spørsmål.. Men, prøven kan tas helt til man klarer det.. Så i morgen prøver de som ikke kom gjennom idag på nytt.. Var hvertfall ikke alene.. Note to self; Ta deg god tid å les godt gjennom spørsmålene! Mottatt!

Kl 18.00 var det klart for flight.. Og jommen fikk jeg flydd idag.. 18.30 var det "no flights" pga thunderstorms, så idag var jeg faktisk heldig.. Var litt action og kjenne tordenet vibrere i lille flyet.. Og man kunne se lynet ganske bra rundt flyplassen litt etter vi hadde tatt av..
 Her har det gitt seg litt da:

Flyr i solnedgangen.. 

Denne lille rakkeren flydde jeg idag:


Avslutningsvis idag.. Det går faktisk an å spise nogenlunde sundt i USA


Før jeg tar kvelden, stikker jeg på Wallmart og kjøper en datapult.. Wallmart har jo døgnåpent.. Elsker virkelig dette landet! 

Takk for idag, og god natt til meg snart.. God morgen til dere der hjemme :-)

LA8PV transmitting on the shortwaveband on 50 meters!

No comments:

Post a Comment