Thursday, September 29, 2011

VAAAARMT!!

Idag var det klart for flytime kl 07.00.. Og jeg fikk flydd.. Se sola stige opp "fra havet".. Det vil jeg si var en god start på dagen.. Hadde kameraet med meg, men hadde glemt å ta ut minnekortet fra pc'en.. Faaaaaaail! Fikk tatt to landinger helt selv idag, og var igrunn fornøyd.. Instruktøren min var også fornøyd til å være første gang jeg lander.. Så, en veldig god start på dagen..
Tok prøva på nytt etter flytimen og bestod.. Dette er dagen hvor alt går veien!

Så er det på nytt duket for noen lange timer på skolebenken i et rom som er så varmt at man kan steke pizza og lukter værre enn underbuksa til en trailersjåfør som ikke har dusjet på flere uker.. Det høres kanskje litt voldsomt ut, men det er sikkert 25 grader i rommet og 13-14 mennesker puster, peser og svetter i rommet.. Når man har vært der en liten stund merker man ikke noe til lukten, da man er så dopa på dårlig luft at man ikke vet om man holder på å besvime eller sovne.. Det er først etter pausen man merker hvor utrolig dårlig luft OG lukt det er.. På toppen av det hele betaler man en pen sum penger for å sitte og innhalere svette fra menneskropper fra forskjellige steder i verden.. Så mye penger skolen drar inn på "ground school" kunne de spandert på seg nytt aircondition anlegg.. 30 grader i skyggen og steikende sol.. Jeg klager ikke, for all del.. Varmt er ålreit..

Litt utenom tema, men synes denne videoen er såpass bra at den må sees av flere!


Igjen, en lang dag i morgen.. Så god natt til meg og god morgen til dere..

Au revoir!

No comments:

Post a Comment