Saturday, September 24, 2011

Oppgjørets time..

Idag dro jeg på en relativt mye større butikk for å kjøpe vaskemiddel.. Og det viste seg fort at den lille butikken jeg dro med meg VELDIG feil "vaskemiddel" fra sist gang ikke opererer med vaskepulver.. Det er tydeligvis en butikk hvor de selger det folk ikke trenger.. Skulle kjøpe barberskum/gel i samme butikk.. Fant det selvfølgelig ingen vei i butikken, går bort til en som så ut som jobbet der.. Han stod hvertfall bak en disk, iført noen gamle slitne klær som skulle ligne en slags "uniform.. Jeg sveiver igang engelsken min og spør herremannen; "Excuse me, do you have shaving-gel?", hvorpå han klarer å prestere og sette "shaving powder" på disken og si; "Here you go".. Jeg ser nå ut som verdens største spørsmålstegn og engelsken er allerede igang og spør en gang til; "I meant shaving-gel.. Or shavingfoam maybe?".. Han tar "shaving powder" boksen opp med ene hånda å peker med andre, som han var med i en reklamefilm for dette ubrukelige barberingsPUDDERET og sier; "It's almost the same as gel".. Jeg rister litt på hodet, tar en helomvending og marsjerer ut døra.. Her skal jeg ikke igjen.. Med mindre jeg skal kjøpe noe jeg ikke trenger.. HVERTFALL! Jeg trengte sårt vaskepulver idag, jeg fikk litt flashbacks fra sistgang, da de fremdeles har 1000 forskjellige flasker og ikke spesielt god beskrivelse av hva som befinner seg i flaska.. Men fikk orientert meg frem til både vaskepulver og skyllemiddel.. Og ser man det, der slipper vi flere sorte t-shorter med rødt army-dekor på.. Winning!

Fredag var det på nytt klart for flytime.. Denne ble jo såklart avlyst på grunn av været, så da satt vi opp ny flytime lørdag 07.00.. Jeg opp av senga står litt før kl 6, og i bilen jeg setter meg for å kjøre til skolen.. Vel fremme ser jeg såvidt skolebygningen fra parkeringsplassen og jeg ser hvor dette ender.. Nok en kansellering.. Vi prøver igjen kl 13.. Endelig får jeg flydd! Jeg fikk prøvd meg på noen "stalls".. Man har forskjellige typer stalls, men kort forklart er det at man mister "grepet" med vingene og mister høyde.. Dette gjør man for å kunne vite hva man skal gjør for å redde seg inn igjen.. Litt skummelt i begynnelsen, men forsåvidt ganske enkelt å komme ut av.. Så lenge man vet man gjør.. Så da har vi 3 flytimer og 4 kanselleringer.. Håper jeg ender på flere flytimer enn kanselleringer veldig snart.. Daytona har ca 360 solværsdager i året og forsåvidt gode flyforhold.. Så da har jeg fått de dagene allerede.. Greit å bli ferdig med de..

Til alle dere som er glad i øl.. En 18-pack med Corona koster ca $15 = ca 100 NOK.. Egentlig helt greit..


Jeg slenger meg i bilen å ragger rundt..

Kos dere hjemme B-)

Heeeejhej

1 comment: